3 fordele ved at annoncere på Instagram
Der skal ikke være nogen tvivl om, at det ikke er noget nyt, at man kan annoncere på Instagram. Faktisk har det været muligt i mange år – også for danske virksomheder. Det er dog ikke ensbetydende med, at enhver dansk forretning allerede er i gang med at annoncere på platformen. Det er der nemlig mange, der ikke er.
Er du i tvivl om, hvorvidt det er gavnligt for din forretning, at du begynder at annoncere på Instagram, finder du herunder tre fordele ved at gøre dette. Med afsæt i disse bør du kunne vurdere, hvorvidt du mener, om det er noget for dig. Det bør dog nævnes, at det kun er få webshops, der ikke kan få gavn af at gøre dette.
1. Der er gode muligheder for segmentering
De fleste ved godt, at annoncering ikke er meget værd, hvis du ikke kan målrette den mod din målgruppe. En af de klare fordele ved Instagram er, at du kan segmentere med afsæt i et hav af faktorer. Det betyder, at du har nemt ved at målrette dine annoncer på Instagram, så de kun vises for potentielle kunder i din webshop.
Det er op til dig selv at stå for denne segmentering. Du må derfor ikke forvente, at Instagram selv kan ramme din målgruppe. Er du i tvivl om, hvordan du skal lave denne segmentering? I så fald er det en god idé, at du i stedet vælger at udlicitere det til et bureau, der har speciale i og stor erfaring med Instagram annoncering.
2. Du kan spore dine salg
Det er også en fordel, at du kan spore dine salg. Du kan installere en pixel på din webshop, der gør det muligt at spore, om dine salg stammer fra Instagram. Du vil derfor ikke være i tvivl om, hvorvidt der er tale om en god investering. Det samme er i øvrigt gældende for Facebook, da de faktisk deler annonceringsplatform.
I og med, at du kan spore dine salg, kan du også nemt følge med i, om dine ændringer har ført noget positivt med sig. Med andre ord, er det med til at sikre, at det er nemt for dig at teste diverse annoncer. Til sidst vil du stå tilbage med den portefølje af annoncer, der giver det bedste afkast.
3. Stort set alle danskere har Instagram
I dag er det meget få danskere, der ikke er oprettet på Instagram. Det betyder, at du kan ramme et stort antal brugere med dine annoncer. Du skal dog ikke bekymre dig om, hvorvidt det betyder, at du også vil ramme et hav af brugere, der ikke er relevante. Dine annoncer er nemlig fortsat målrettet efter din fastsatte målgruppe.
Det er selvfølgelig også derfor, at du vil kunne annoncere på Instagram, uanset hvad du sælger. Dette er ikke noget, der er gældende for andre sociale medier, men Instagram er ganske enkelt så stort et medie, at det er muligt for langt de fleste webshops at ramme deres målgruppe på platformen.