Netop startet virksomhed? Dette skal du være opmærksom på
Find en forsikringsmægler
Når du lige har startet en virksomhed, er det god idé at være i dialog med en forsikringsmægler, som kan følge virksomheden fra start og dermed give den bedste rådgivning, som tiden skrider frem. Der findes flere forskellige forsikringsmæglere på markedet, så du har altså rig mulighed for at vælge en, som du føler, at du kommunikerer godt med, og ikke mindst en du føler, du er i trygge hænder hos.
En god dialog
Allerede fra start vil din dialog med forsikringsmægleren hjælpe dig godt på vej med risikostyring og -eliminering og ikke mindst sørge for, at du og de ansatte i din virksomhed bliver godt dækket ind af de fornødne forsikringer. Du kan altså se din forsikringsmægler som en hjælpende hånd til at holde styr på de mange forskellige risici, som kan være i din virksomhed, da vedkommende sørger for at udpege og afhjælpe disse risici, så der ikke opstår skader.
Pensionsordning
Endnu en vigtig ting, når du har nogle ansat i din virksomhed, er at sikre dem en god pensionsordning, da dette giver en stor tryghed. Netop dette kan en pensionsrådgiver hjælpe med, da vedkommende vil forholde sig kritisk til dit nuværende pensionssamarbejde.
I den forbindelse vil rådgiveren også sørge for at lave en analyse af, om det nuværende samarbejde er det bedste på markedet set i lyset af virksomhedens behov. Det kan også være, at rådgiveren analyserer sig frem til, at du med fordel kan ændre i sammensætningen af pensionsordningen for at få det bedste udfald for dig selv og dine ansatte.
Inddrag dine ansatte
Det er godt og vigtigt med professionel rådgivning, og dette gælder især, når du lige er blevet virksomhedsejer. Når du har sørget for, at den nødvendige professionelle rådgivning er på plads, kan du fokusere på dine ansatte og opfordre til, at I på arbejdspladsen har en åben dialog om både stort og småt.